Kontaktannoncer gennem et kontaktbureau – Find de bedste her

Kontaktannoncernes historie går helt tilbage til starten af 1800-tallet, hvor hårdtarbejdende mænd i USA’s mest ensomme egne kunne skrive efter en såkaldt ’mail-order-bride’. I dag har konceptet udviklet sig markant og har til dels banet vejen for det vi i dag kalder dating.

Men hvor skal man starte og hvor skal man begynde? Hvilket kontaktbureau skal man bruge som forum for sin kontaktannonce når man søger efter livets store kærlighed?

Denne artikel vil give dig svarene på disse spørgsmål samt andet vigtig information du skal bruge når du skriver kontaktannoncer gennem et kontaktbureau og nedenfor kan du se 3 udvalgte;

Historien bag kontaktannoncer

Som før nævnt har man i både Amerikanske og Danske aviser kunne se kontaktannoncer helt tilbage fra starten af 1800-tallet.

I starten blev kontaktannoncer primært brugt af enlige mænd, der enten var flyttet langt for at kunne starte en karriere som hårdtarbejdende mænd i industri eller landbrug, eller som havde mistet deres koner og nu var enkemænd.

kontaktannonce

Dengang var det oftest forældrene, der bestemte hvem man skulle giftes med, og derfor også oftest forældrene der besvarede en kontaktannonce, hvis de mente at deres datter ville opleve rigdom og succes med den mand, der søgte en brud og en kone til sin gård.

Datingbegrebet kom først langt senere og blev indlemmet i samfundet, da de unge mennesker fik mere selvbestemmelse i valget af deres kommende ægtefælle.

Dog er de to begreber i dag smeltet sammen, på trods af at man stadig kan trække en streg mellem datingannoncer og kontaktannoncer.

Man kan stadig falde over kontaktannoncer i nogle af landets aviser, hvor ensomme mænd og kvinder søger en sød og ærlig person at dele hverdagen med.

Kontaktannoncer gennem et kontaktbureau for den modne aldersgruppe

I Danmark trækkes et tydeligt skel i forbindelse med kontaktannoncer og dating, dette skel ses i form af en aldersopdeling som mange modne mænd og kvinder kigger lidt skævt til.

Er man i aldersgruppen 40+ bliver man nemlig betegnet som ’senior’, hvorfor man automatisk bliver puttet i den kasse, der er markeret som seniordating kassen.

Der findes mange steder man kan skabe kontakt til andre mennesker, både i den henseende at finde sig en ny kæreste og livsledsager, men også for at skabe kontakt til andre lettere ensomme mennesker og derved få et større socialt miljø.

Hører du til den ældre målgruppe kan du f.eks. begynde din søgen efter kontaktannoncebureauer her;

For at få skabt den hurtigst mulige kontakt til andre mennesker, må man vælge det forum, der bedst lever op til ens kriterier og forventninger. Har man ikke helt fat i alt det nymoderne teknologi, kan man dog også stadig indrykke en kontaktannonce i sin lokale avis.

kontaktannonce

Unge, der søger kærlighed ved kontaktannoncer gennem et kontaktbureau

Siden hele konceptet omkring dating startede hos den yngre målgruppe, er der mange flere muligheder for at finde kærligheden, hvis man er i aldersgruppen af 16-39 år.

Disse datingsider, eller kontaktbureauer, har vurderet deres brugere og derfor tilpasset deres hjemmesider således, at disse også kan bruges fra smartphones og tablets.

Er du ung og leder efter en ny kæreste, ven/veninde eller endda et mere erotisk bekendtskab, kan du starte din søgning i et eller flere af disse fora;

Scornu.dk

Tinder.dk

Dating.dk

Scor.dk

Badoo.dk

Single.dk

Der findes mange flere hjemmesider, hvorpå man kan begynde sin søgning efter en ny partner, du må derfor gøre op med dig selv, hvad du søger efter og hvor langt du vil gå for at finde dét.

Når unge bruger kontaktannoncer, kan det være svært at skille de useriøse fra de seriøse før man har skrevet sammen en del, eller mødtes. Du bør derfor være specifik i din profiltekst.

kontaktannonce

Hvad er fordelene ved en kontaktannonce gennem et kontaktbureau?

Der findes mange forskellige måder at finde ens kærlighed på. Især de unge gør meget brug af dét at gå i byen i weekenderne og finde en partner i nattelivets mørke.

Dog er det ikke altid, at man ender med at være sammen med en potentiel kæreste når alkoholen har bedøvet ens dømmekraft og musikken er for høj til at man egentlig kan snakke sammen.

Før i tiden havde man bedre tid, til at lære hinanden at kende. Når man ikke konstant kunne sende beskeder over internettet og sende sms’er til hinanden, var man mere tvunget til at skulle få kommunikationen til at fungere ved et stævnemøde og dér lære hinanden at kende.

Det er dog også en fordel, at man nu kan være i kontakt med hinanden i alle døgnets timer, hvis dette er hvad man har lyst til. Det gør det muligt at lære noget om hinandens døgnrytmer, spisevaner og sociale miljø, som er nogle af de faktorer, der også spiller ind når man skal finde en kæreste i dagens samfund.

Det handler i stigende grad om at finde én, der deler ens vaner, holdninger og naturligvis – kærlighed.

Hvad indeholder den perfekte kontaktannonce?

Den nyfortolkede version af en kontaktannonce er dét, der i dag svarer til ens profiltekst på en datingside. Den store forskel på de oprindelige kontaktannoncer og nutidens datingprofiler er, at der på en datingprofil skal være et profilbillede.

Dette billede vil alle andre bedømme dig ud fra – det lyder hårdt, men det er desværre sandheden. Derfor skal ens førsteprioritet være at tage et vellignende billede som symboliserer ens personlighed og gerne inddrager én af ens interesser.

Har man en interesse for vin- eller ølsmagning kan man derfor have et godt profilbillede, der viser ens ansigt og gerne 2/3 af torsoen i omgivelser, der har med denne interesse at gøre. Elsker man derimod gåture på stranden eller i skoven, kunne dette være baggrunden til ens profilbillede.

Kontaktannonce

Det næste skridt på vejen mod den perfekte kontaktannonce er profilteksten, som førhen blev begrænset til ganske få linjer i en avis. Nu er det muligt at skrive en hel roman, men dette skal man passe på med. Læs mere om at skrive den ideelle profiltekst i næste afsnit.

Profilteksten – sådan kommer du for alvor i gang med din kontaktannonce

For 200 år siden var man meget begrænset af, hvad man kunne skrive i en kontaktannonce. Ofte havde man kun 2 eller 3 linjer at udfylde, da det skulle passe med spaltebredden i avisen, samt at man ofte betalte pr. ord i annoncen.

I dag har man langt mere plads at udfylde, hvilket giver store muligheder for at kunne udtrykke sig selv bedre og sætte flere ord på, hvad det er man søger med sin kontaktannonce.

Man skal dog passe på, at man ikke kommer til at skrive en hel roman, da det er de færreste mennesker, der rent faktisk læser mere end 15 linjer af profilteksten.

Her kommer nogle få gode råd til at sammensætte den perfekte profiltekst;

  • Byd velkommen til din profil
  • Fortæl kort om dig selv – alder, partnerstatus, uddannelse/job, by
  • Beskriv kort, hvad du søger med din kontaktannonce
  • Oprids dine top tre fritidsinteresser ganske kort
  • Afslut med en kvik kommentar, der opfordrer læseren til at tage kontakt

Disse punkter læner sig meget op af en verdensomspændende kommunikationsmodel, der kendes som ’Hey – You – See – So’. Modellen handler i bund og grund om at skabe opmærksomhed og interesse samt lokke læseren til at tage kontakt.

Skal man betale for kontakt annoncer?

Førhen var det jo normen, at man skulle betale for at få sin kontakt annonce i den lokale avis, eller stifttidende. Som tidligere nævnt skulle man betale for både spaltepladsen og det antal ord man skrev i sin kontaktannonce.

I dag har man selv valget om, hvor mange penge man vil bruge på at blive set og hørt af andre singler, der leder efter kærligheden. Man kan vælge et kontaktbureau, hvor det er muligt at lave gratis kontaktannoncer.

Man skal blot vælge et kontaktbureau ud fra ens egne kriterier og forventninger, men det er naturligvis tydeligt, at der er større mulighed for at finde en seriøs partner på en hjemmeside, der tager månedlig opkrævning for ens kontaktannonce.

Kontaktannonce

Gratis kontaktannoncer er en af de mange fordele ved internettets indblanding på datingmiljøet. De mange muligheder for at vælge et kontaktbureau gør, at priserne hele tiden presses ned for at lokke forbrugerne til at vælge et bestemt bureau.

Man kan dog sagtens finde kærligheden på de hjemmesider, hvor alle brugere har gratis kontaktannoncer, man må nogle gange bare forvente lidt længere ventetid før man får frasorteret nogle af de mere useriøse henvendelser og finder sin eneste ene.

Hvad sker der når den første kontakt er skabt?

Kigger vi igen tilbage i tiden, var der ingen vej tilbage når man svarede på en kontaktannonce. Det var forældrene, der havde valgt og som kvinde blev man sendt afsted til det lille hus på landet, hvor ens kommende ægtemand boede.

I dag har man langt flere muligheder for at kunne aftale stævnemøder og ses mange gange før man beslutter om den person man har skrevet med, nu også er en potentiel kæreste. Når man har fået kontakt til en sød person via ens kontaktannonce gennem et kontaktbureau, bør man ikke skrive i flere uger eller måneder før man aftaler det første møde.

Det anbefales at man ikke venter mere end 14 dage før man mødes første gang. Dette skyldes, at man ofte har en tendens til at skrive lange beskeder til hinanden og derved risikere at udtømme alle de gode samtaleemner inden daten.

Ofte vil man allerede i løbet af de første 10 beskeder kunne mærke om man har kontakt til en person, som man ønsker at mødes med i det virkelige liv. Langt de fleste mennesker er gode til at dømme kemien mellem sig selv og en anden ud fra den humor, tillid og åbenhed, der skabes når man kommunikerer på skrift.

online dating

Planlæg et hyggeligt stævnemøde

Hele meningen med kontaktannoncer er naturligvis at man skal komme ud af sin skal og finde den store kærlighed, der venter på en et sted i horisonten. Dette kan kun gøres, hvis man tør at tage det sidste skridt i datingverdenen og mødes med ens kontakt i det virkelige liv.

Når man skal planlægge en date, er det vigtigt, at begge parter kan føle sig trygge ved situationen, da man ellers hurtigt kan fremstå mere usikker og genert end man egentlig er. Et ideelt stævnemøde er hyggeligt, afslappet og indeholder gode samtaler.

Det anbefales, at man planlægger sin første date på en dag, hvor begge parter har kalenderen fri. Dette vil give jer muligheden for f.eks. at lade en frokostaftale udvikle sig til en middagsaftale, hvis samtalen går godt. På samme måde giver det mere frirum til at kunne lave noget sammen.

For at begge parter kan føle sig ligeværdige og ikke skulle være generte, kan man aftale at springe ud i en aktivitet som ingen har haft erfaringer med tidligere. Dette kan være alt fra en bowlingtur til en tur på gokartbanen, hvor man bliver sat en smule på glatis, men ikke behøver at føle sig dum.

Kontaktannonce

Nogle gange må man kysse mange frøer…

Der findes en gammel talemåde fra eventyrernes verden, der lyder at man nogle gange må kysse mange frøer før man finder sin prins. For mændenes vedkommende siges det, at man må kysse mange hekse før man finder sin prinsesse.

Uanset om man kalder det kontaktannoncer, datingprofiler, kontaktbureau eller netdating vil man altid blive udsat for en usikkerhed omkring ens mål og håb. Det er ikke sikkert, at den første du kommer i kontakt med, er den person du søger.

Dét som kontaktbureauerne egentlig står for er at bekæmpe ensomheden og skabe tosomhed i menneskers liv. Derfor kan du forvente at du skal kysse mange frøer eller hekse før du finder dit livs lys og kommer til at udleve eventyret om den ønskede ’happy ever after’.

Man må ikke miste lysten til at møde nye mennesker, blot fordi det ikke er den store kærlighed, der venter i den første besked du modtager. De mennesker man skriver med undervejs, kan ende med at blive virkelige gode venner i fremtiden.

 

Hvad syntes du om indlægget?

Efterlad et svar

Lovebuddy.dk - Din vej til mere erotik